Traktor Clark M6, nebo zkráceně Clarktor M6 byl pro Američany tím, čím byl David Brown VIG1 pro Brity. Mohl na leteckých základnách tahat letadla, stejně taky i přívěsy s bombami, nebo cisterny s palivem či mazadly. Jen na rozdíl od svého britského protějšku byl zjevně uzpůsoben spíše k pohybu na zpevněných drahách. Vyráběl se od roku 1940 a na základnách USAAF se ukázal jako velmi užitečný. Od USAAF jej následně převzalo i námořnictvo, které jej používalo na letadlových lodích ještě několik let po válce. Ve službě tak nahradily, jakožto specializované stroje, jen mírně upravené Jeepy, které byly patrně prvními letištními traktory.
Technické údaje:
Délka: 2 540 mm
Šířka: 1 651 mm
Výška: 1 422 mm
Hmotnost: 2 132 kg
Motor: Zážehový řadový šestiválec Chrysler o obsahu 3 769 cm3 a výkonu 63k
Max. rychlost: 25 km/h
Zásoba paliva: 22 l
Tažná síla: používal se na tahání strojů do zhruba 18 tun. Našel jsem údaj, že na rovném povrchu utáhl až 90 tun, což se mi při vlastní váze necelé 2,5 tuny nezdá moc pravděpodobné
Traktor je zbarven standardním způsobem, navíc je jen zaprášen olejovým filtrem. Mám k němu vozík na 250-500 lbs bombu, ale nejspíš ho nezapojím. Lákavější mi přijde zapojit stíhačku. Patrně to bude Mustang. Uvidíme. Výskyt pak podle letadla, jinak je lokalizace krom západní fronty, a US letecké základny poněkud složitá.