Tak tenhle článek píšu už podruhé – viz článek předchozí. Jo holt, nebyl jsem dost rychlý. Takže, samozřejmě nevím, co jsem tam psal, zkusím tedy uvařit z vody znovu. Jeep je new tooling od Airfixu a vypadá celkem k světu. Na modelu sice najdete nějaké záležitosti typu moc velká spára, nebo podobné patlavosti, ty lze však připsat spíš než nekvalitě modelu oční nedostatečnosti a ruční pajtlavosti. Již jako samozřejmost new toolingu beru, že kola lze slepit v rejdu, či to, že jsou na spodní straně mírně zmáčklá jako simulace váhy vozu. Obtisková sada umožňovala postavení dvou verzí. Buďto vůz 6. výsadkové divize britské armády, nasazený v normandii roku 1944, nebo vůz velitelství 4. divize US Army, nasazený v Belgii téhož roku. Nakonec jsem se rozhodl pro verzi britskou, ale ani americké obtisky a zbylé součásti nepřišly nazmar.
Verze britská výsadková je specifická tím, že na pylonu nenese zbraň a v podstatě nemá ani ten pylon. Dále pak má zkrácený přední nárazník a zhusta umístěnou rezervu za ním, před maskou chladiče. Vůz dále nemá nataženou plátěnou střechu. Právě tu jsem využil k vylepšení jednoho ze starších jeepů. Přívěsný vozík naopak plachtu má. Houfnie M1 ráže 75mm je slepena v pozici, ve ketré mohla být jeepem vlečena. Sama tato zbraň je velmi zajímavá, neboť se jednalo o speciální rozkládací dělo, které se dalo rozložit na osm dílů tak velkých, aby je bylo možno transporotovat na zvířatech. Samozřejmě tato vlastnost byla využita i u výsadkářů. Jednalo se o malou, lehkou, skladnou zbraň, která i s malou posádkou byla schopna boje a byla v boji užitečná. Zbraň dokázala vystřelit až 25 ran za minutu.
Vozy jsem postavil v podstatě z krabičky, jediným vylepšením jest notné obahnění, jak se na vůz v týlu nepřítele v Normandii 1944 sluší a patří.
Vylepšeným Jeepem je stará stavebnice od Airfixu. Kromě střechy jsem použil i obtiskový aršík, ale ten mi přijde poněkud vachrlatý….
The rear spare gas can is relocated to a position between the two front seats to allow the jeep to be loaded into the Horsa Mark I glider. Two additional spare gas cans are added, one behind each front seat. The airborne often had to operate for long periods of time without resupply.
Thanks for the clarification, prospectively to remodel. Poor study documents 🙂 Please excuse my English worse 🙂
This blog was… how do you say it? Relevant!!
Finally I have found something which helped me. Thanks a lot!
No. ⲟne hundreed twenty fіve, Vol.10. Rome, FAO.
Sorry, i don’t understand you….