Tak jsem si v rámci flákárny po zranění zahrabal v kitníku a slepil GMC DUKW 353 od Airfixe. Tomuhle já říkám oddechový model. Tedy takový, který zvládnete za víkend i s barvou. A patinou (byť by se asi zkušenému patinérovi nelíbila. Mně se ovšem líbí, celkem). Podle krabičky a podle kvality jde jednoznačně o Airfix nový, byť barva výlisků může trochu mást. Mají onu typickou airfixí zeleň, kterou už předčí pouze ohavná zelená starých revellů (a bůhví, po kom to převzali). Brousit a pilovat jsem moc nemusel…i když na některých místech – ač to složení nevadilo – by se sneslo. Osobně úplně nechápu, proč někdo na takových dílech udělá vyrážeč z líce….ale není to místo na první pohled patrné a podaří-li se mi časem splašit nějaký náklad, tak ty stopy zamaskuji právě jím. Model je víceméně krabičkový. Chybí kryty kol, předpokládám, že ze skutečných strojů působením času a provozní zátěže časem mizely. Jako u většiny strojů, které se potkaly s mořskou vodou, pokrývají olivový trup rezavé skvrny, vyrobené stejně jako na Scammellu a Matildě. Kola a okolí jsou upatlané pigmentem barvy světlé země. Myslím si, že takhle nějak mohly DUKW po vylodění v Normandii vypadat. Stroj má posádku, řidič byl obsahem stavebnice, pozorovatele a střelce v jedné osobě jsem dodal ze zbytků – figurek, dodaných k různým dělům a tak je tu celkem spousta. Nákladní prostor kryje plachta. Vozidlo s označením, jaké má model, bylo k vidění v Arromanches v Normandii, během operace Overlord roku 1944. A s tím, jak se mi povedlo, jsem velmi spokojen.
Protože jsem si nechtěl vypatlat celý kitník – moc toho tam není – a tak jsem si jen od M3A1 vypůjčil Ben Hur. Tedy jednoosý nákladní přívěs o nosnosti jedné tuny. Známý také pod označením G-518. Za války se používal za různými vozidly. Nejčastěji za 2,5 t GMC, ale také za jinými náklaďáky od 1 t do 7,5 t nosnosti. A dokonce i některými obrněnými vozidly. Obvykle byl zaplachtovaný. Na podvozku G-518 se montovaly také různé nástavby, například požární čerpadla, mobilní kuchyně, generátory, cisterny a další. Ben Hury vyrábělo mezi lety 1941-45 mnoho amerických firem. Na vozíku nebylo co vylepšovat, je tedy krabičkový. K sériovým číslům jsem přidal jen malé hvězdy. Protože nemám orezlý GMC, za něž jsem ho zapřáhl, nerezil jsem ani vlek. Naopak, zablátil jsem kola a blatníky, a totéž jsem dodatečně provedl na CCKW. Ben hur, ostatně stejně jako M3A1, se kterým byl v jedné stavebnici, je bezesporu Airfix starý. Na vozíku se to nijak zásadně ovšem neprojevilo. Snad jen na konstrukci kol, ty zákolníky byly poněkud nepřesné. Stejně jako u DUKW šlo o velmi jednoduchou stavebnici, skládá se z 11 dílů (DUKW z 51 dílu).
Teď samozřejmě nějaké fotky….a zase si nějaký čas nezalepím….