M3 Scout car je stavebnice ESCI, což je firma, které už nějaký čas modely nevyrábí. Nemohu posuzovat historickou věrnost, či geometrickou přesnost vůči předloze, nemám originál tak v oku, nebo změřený, abych mohl tvrdit, že to či ono je diproporční. Ale co se týče podrobnosti a stavitelnosti modelu, vím, že v ESCI odvedli svou práci dobře. Všechno víceméně perfektně pasuje, a třeba podvozek je velmi propracovaný. Jak je dnes zvykem odlévat osu i s kardankou, tak zde byly obě kardanky zvlášť. Přičemž ta kratší nemá na délku ani centimetr. Přesto jim to stálo za to. Já vlastně ani nemám, co bych tady zkritizoval. Jediné, ale to je spíš moje chyba, že mi začal lak vytvářet bělavý povlak, což nepůsobí dvakrát esteticky. Naštěstí se mi to povedlo z většiny zamaskovat patinou.
Model bylo možno postavit buďto s nataženou plátěnou střechou, nebo otevřený. Zvolil jsem druhou možnost. Takže kdyby někdo potřeboval plachtu….. Chtěl jsem dát vyniknout výzbroji vozidla a její zajímavé lafetaci. Dveře prostoru řidiče byly vylisovány zvlášť. Využil jsem toho a dveře udělal otevřné, ale se zvednutými pancéřovými štíty (do bojové pozice). To mně teď trochu mrzí, protože přední štít jsem udělal otevřený. Navíc v kombinaci s otevřenými dveřmi, by asi štíty lépe vypadaly spuštěné, ale co už.
V souvislosti s tím bělením….jsem si teď vzpomněl na poměrně zvláštní obtiskovou sadu. V návodu je možnost označení jako stroje Rudé Armády, nebo Svobodných Francouzů. Obtisková sada ovšem toto označení nenese. Zde je na výběr dvoje americké, britské a kanadské označení, které ovšem zase není zadokumentováno v návodu. Ač jsem tak měl původně hejble použít označení Svobodných Francouzů, musel jsem si zvolit jinak. Jelikož soutisk barevných britských a kanadských znaků byl prachmizerný, vyhrálo nakonec obligátní označení americké. Obtisky tak vidím jako jedinou slabinu stavebnice. Měl-li bych hodnotit, pak bych dal 9 z 10.
Ztvárnění je krabičkové, nic jsem tady nevymýšlel. Figurky jsem si schoval a použiju je na M3 Halftrack. Patina je také obvyklá, wash hnědočervenou Tamiyou XF-9, samozřejmě důkladně zředěnou. A bahno z pigmentu CMK. Zde se bělení laku projevilo příznivě, neboť v bahně zanechalo zcela nenapodobitelné mapy.
Vozidlo podle označení patřilo druhé obrněné divizi, 82. obrněnému průzkumnému praporu, rotě C. Ve Francii, nebo Německu po vylodění v Normandii.