Intenzivně pracuji na diorámě, jejíž ideu najdete v projektech. Dalším vozidlem je Opel Blitz, už čtvrtý, s cisternou na C-Stoff/B-Stoff, tedy alkohol, který sloužil jako hlavní palivo pro motor rakety. A můj první resinový. Samotná stavba není obtížná, spíš jsem musel chvilkami trochu improvizovat, protože některé věci chyběly. Třeba sedadlo do kabiny – tu jsem vyrobil tak, že jsem vzal dvě lavice, které zbyly z autobusu, a udělal z nich jednu o správné délce. Žebřík je z leptu, sice původně ne k tomuto autu, ale posloužil. Ze zbytku plechu z leptu jsem také udělal štít poznávací značky, tedy přední. Na zadní jsem rezignoval a umístil ji na zadní stěnu cisterny. Nezvyklé pro mne bylo celý model lepit kyanoakrylátem, tedy vteřinovým lepidlem. Nebo také prstolepem, chcete-li. Ale není to nic nepřekonatelného. S jistým cvikem to jde, aniž byste upatlali celý model. Samozřejmě je vhodnější prstolep gelový, ne tekutý. Nakonec jsem se s tím vypořádal celkem uspokojivě. Vozidlo jsem natřel německou panzergrau a patinoval černohnědým washem. Ten v tomto případě nebyl stříkaný, nýbrž nanesený štětcem. Bylo to z jednoduché příčiny – kabina u téhle verze byla dřevěná s plátěnou střechou. Tam by rez vypadala mírně nepatřičně. Značky na vozidle pochopitelně žádnému reálnému Opelu blitz neodpovídají, použil jsem zbytky z jiného modelu. Po těchto procedurách se Blitz odebral do expozice a mohl jsem se vrhnout na další Blitz 🙂
Ten k raketě přivážel peroxid vodíku, který turbínou poháněl palivová čerpadla. Na rozdíl od druhé cisterny se montoval výhradně na podvozek verze A (jako Allrad), což většina výrobců nerespektuje. Bastlila se tedy cisterna na valníkový podvozek verze A, a to celé v resinu. Ale celkem to šlo. Podvozek verze S mi zůstal. Z vlastních zdrojů jsem doplnil zasklení kabiny, volant z leptu, již zmíněný podvozek a kus trubky k čerpadlu. Ta vznikla z měděného drátu. Jako kamufláž jsem zvolil kombinaci pískového základu a nepravidelného rastru černozelenou barvou. Patinu jsem provedl stejně, jen zde plošně, neboť jde o starší, plechovou budku, zde jsem se koroze bát nemusel. A ani na tomto voze značky reálnému vozu neodpovídají.
No Comments Yet