Všechny zmíněné modely jsou jednoduché, oddechové, pro radost. Vznikly tak různě. Na pracovních cestách, a v mezičasech při stavbách modelů složitějších. Ty nezřídka stráví na stole i půl roku a hlad po dokončeních modelech je třeba občas zaplašit nějakou mezistavbou.
LT-35 byl předválečný československý tank. Měl své mouchy, ani zdaleka nebyl tak dobrý, jako následný LT-38, ale přesto byl lepší než cokoli, co měli v té době Němci. I proto ho po obsazení ČSR okupanti rádi použili. Stejně jako zmíněný LT-38. Stavebnice pochází z polské produkce FTF, určené ptimárně pro wargaming. Díky tomu jsou modely jednoduché, zároveň však dost precizní, aby se dal postavit pěkný model. Stavebnice je sice primárně určena ke stavbě tanku již kořistně používaného Němci, zásadně to však nevadí, změny byly minimální.
I druhý model je z produkce FTF, a platí o něm totéž, co o LT-35. Německý obrněný transportér se objevil v roce 1939 a v podstatě založil vlastní kategorii vozidel, která žije dodnes. Její vznik byl podmínkou pro německou metodu mobilní války. Uvezl celkem 13 lidí a nesl kulometnou výzbroj. Aspoň ze začátku, než začaly vznikat další verze. Po válce sloužily tyto polopásy i v naší armádě. Stavěl jsem velitelskou verzi Sd.Kfz.251/6 ausf.A, tedy prvního provedení. V této podobě se zúčastnil polské kampaně – tehdy jich moc nebylo. Výkonná radiostanice potřebovala rámovou anténu.
Třetí kousek má původ o něco vzácnější. Je sovětského původu, zhruba v době, kdy se jim podařilo odkoupit od britského Frogu formy. Stavebnice je tedy frogovská, ale balená už v sovětském obalu. Jde o dvojstavebnici, obsahuje ještě Spitfire Mk.XIV, o tom ale příště. Samotná stavba létající bomby je tak jednoduchá, že snad ani nesplňuje tu relaxační roli. Skládá se celkem ze čtyř dílů. Dvě poloviny samotné střely a dvě poloviny motoru. Výsostné znaky nemá, a tak nejsložitější částí stavby je barva. Ta se skládá z jednolitého světlešedého nátěru se skvrnami Panzergrau. Ty jsem dělal kouskem molitanu. nasávací otvor je měděný, výfuková tryska je natřna odstínem gun metal. Postrach Londýna, který dokázal na vzdálenost 250 km donést více než osmisetkilogramovou nálož, mi ve sbírce nesměl chybět.
No Comments Yet