Brewster Buffalo se dostal do výzbroje amerického námořnictva poté, co firma vyhrála soutěž na nový letoun v roce 1935. Stavba prototypu se protáhla až do roku 1937, a US Navy objednávku potvrdilo, přestože už tou dobou létal prototyp budoucího Wildcatu, který byl lepší.
Buffalo ilustruje připravenost Spojených Států na válku, do které se v té době nijak netoužili dostat, i když prozíravějším už bylo jasné, že je nemine. Buffalo bylo po všech stránkách průměrné. Průměrná rychlost, průměrná obratnost a v té době i průměrný výkon motoru a průměrná výzbroj. To vše se mělo v případě vstupu vstupu USA do války ukázat nedostatečným. Válka je ale ještě daleko, Tichý oceán je veliký, nebe modré a palubní letadla USN mají žlutá křídla…
Stavebnice Revell, ze které jsem Buffalo stavěl, pochází z z šedesátých let, a v roce 1986 ji Revell inovoval novou krabičkou a novými obtisky. leccos tak odpovídá době vzniku. Například interiér je slabší, podvozkem je vidět do dutiny trupu, kritizovat by se dala také tloušťka některých podvozkových dílů. Překryt kabiny je pak kapitola sama pro sebe. Zcela chybí okénko na břiše letounu a ne, ani mne nenapadlo ho dodělávat. Celkem pěkný je motor, i s kapotou. Křídla nejsou na vnitřním konci uzavřena, nemají tak oporu, která by držela profil. Celá jsou pak vlepena do trupu zespodu, přičemž na horní straně je jen výřez v trupu. Modří už vědí, samozřejmě mi horní plocha křídel k tomu výřezu nepřilehla. musel jsem do křídel nacpat papírový kapesník, aby oblouk naběhl a honem přilapit. Papír jsem pak pochopitelně vyndal. Plánek počítá také s kolečky, která se otáčí. Na to jsem rezignoval rovnou, mám zkušenost, že to pak nevypadá úplně dobře. Jinak je stavba velmi jednoduchá. Stroj jsem stříkal stříbrným sprejem Tamiya, a to včetně kabiny, na kterou jsem použil masky.To byla taky bžunda, protože na kabinu příliš nepasovaly. Žluté díly jsou pak štětcované. Navíc je jen mírná patina u výfuků a anténní lanko z rybářského vlasce.
Celkově bych řekl, že přes jisté nesnáze se model Buffala celkem povedl.
No Comments Yet